نگاهی به برنامه‌های هیئت مذهبی علقمه مازندران 
کد خبر: 4210143
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵

نگاهی به برنامه‌های هیئت مذهبی علقمه مازندران 

رئیس هیئت مذهبی علقمه از اجرای ۸۷۲ برنامه مذهبی در ۱۳ سال و اجرای ۲۴۱ برنامه مذهبی در یک‌سال گذشته خبر داد.

باقر رزاق‌زاده رئیس هیئت مذهبی علقمه مازندرانباقر رزاق‌زاده، رئیس هیئت مذهبی علقمه مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: این هیئت یکی از هیئت‌های شاخص فعال مازندران و کشور است که در سال گذشته، ۲۴۱ برنامه و طی ۱۳ سال گذشته ۸۷۲ برنامه مختلف مذهبی  اجرا کرده است.
 
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در سال گذشته  افزود: ۱۴۰ برنامه «پنج‌شنبه‌های شهدایی» و ۱۴۶ برنامه «شب‌های روایتگری» در سطح استان و دعوت از مسئولان برای حضور در مزار شهدا و مطالبه‌گری از جمله برنامه‌های این هیئت در سال گذشته است.
 
رزاق‌زاده در ادامه گزارش عملکرد این هیئت، گفت: در بخش موکب‌داری امسال ۱۴ موکب در ایام مختلف در سطح استان و از سال ۸۸ تا کنون ۱۰۲ موکب صلواتی در میدان‌های اصلی و جاده‌های مواصلاتی به صورت مردمی و خودجوش برپا شد. در سال ۹۹ برای اولین بار با ابتکار از این هیئت توانستیم در کنار موکب‌های پذیرایی، ایستگاه رادیو رسانه علقمه برپا کنیم و تا کنون در ایام مذهبی مختلف ۲۵ برنامه برگزار شد.
 
رئیس تشکل‌های مذهبی دینی و مادحین ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر مازندران بیان کرد: در بخش مسابقات پیامکی، ۱۲ مسابقه در سال۱۴۰۲ برگزار شد و در بخش عکاسی نقاشی روضه‌خوانی دلنوشته و شعرخوانی‌ هم به ۲۰ آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا کردیم.
 
رزاق‌زاده با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون به ۱۹۲ نفر از برندگان در بخش مسابقه پیامکی و ۷۷ نفر از برندگان در دیگر بخش‌های مسابقه به مجموع ۲۶۹ نفر جوایز از طرف این هیئت اهدا شد، گفت: از ۱۷ استان مختلف کشور حتی خارج از ایران نیز در این مسابقات شرکت داشته‌اند و این مسابقات تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در تمامی بخش‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ شرکت کننده داشته است.
 
وی افزود: اجرای ۵۶ برنامه در بخش حسینیه سیار، برای اولین‌بار در زیرآب سوادکوه از سال ۹۹ با همراهی مداحان و روضه‌خوانان اهل بیت(ع) و گرو‌های مارش انجام شد. در بخش دیگر مراسم این هیئت مذهبی، با کمک هیئت امنا و مردم منطقه، ۶۷ برنامه در ایام محرم صفر و دیگر برنامه‌های مذهبی در هیئت جوانان اجرا شد.
 
رئیس هیئت مذهبی علقمه مازندران گفت: در بخش گروه رزم‌نوازان و یا مارش امسال۳۰ برنامه در دو گروه ۳۰ و ۵۰ نفره با همکاری با حسینیه سیار به همراه برافراشته شدن پرچم‌های میدان‌های اصلی که نماد آن شهر‌ها است اجرا شد.
انتهای پیام
captcha